Zapach bohaterem sztuki współczesnej

W dniach 21-23 września w Raciborzu odbyła się trzecia edycja Raciborskiego Festiwalu Sztuki Ciało. Duch. Miasto. Wśród debiutujących artystów była Justyna Gruszczyk, która w projekcie zatytułowanym Przenikanie zastosowała niezwykłe medium: zapach.

Artystka zakłada, że podobnie jak historia, tradycja czy architektura, również zapach określa charakter miejsca. Projekt Przenikanie polegał na nadaniu nowego zapachu wybranym budynkom użyteczności miejskiej w Raciborzu, m.in bibliotece, sklepowi z używaną odzieżą i... toalecie w Urzędzie Miasta. Zapachy dobrano albo na zasadzie kontrastu (biblioteka - zapach pomarańczy), albo na zasadzie skojarzeń (w budynku Urzędu Miasta mieściła się kiedyś fabryka czekolady). Projekt był zrealizowany dzięki firmie ad*aroma - marketing zapachowy. „Niezwykle zainteresowała nas idea wykorzystania zapachu w sztuce. Marketing zapachowy to komunikacja z klientem za pomocą odpowiednio dobranego zapachu. Tym razem zapach komunikował wyjątkowość miejsc codziennego użytku w Raciborzu, był bohaterem a nie narzędziem marketingowym" - mówi Agnieszka Dąbrowska z firmy ad*aroma - marketing zapachowy. Oprawę zapachową przygotował Piotr Kempski - perfumiarz.

Nowe zapachy starych miejsc przyciągnęły zarówno gości festiwalu, jak i mieszkańców Raciborza. Ci drudzy mieli okazję na nowo odkryć atmosferę swojego miasta. Jednak co najciekawsze, podświadomość osób, które gościły w aromatyzowanych budynkach po raz pierwszy, zapamiętała niecodzienny zapach jako prawdziwy.

marketing zapachowych, aromamarketing

AKTUALNOŚCI

 
 

ad*aroma - marketing zapachowy

D2B Sp. z o.o.
ul. Domaniewska 39a
02-672 Warszawa
tel. 022 382 1234
tel. 022 382 1267

adaroma@adaroma.pl

RSS ad*aroma RSS

PL EN

display zapachowy

Zapraszamy na stronę www.displayzapachowy.pl będącą internetową wizytówką Display'a Zapachowego (standu zapachowego) - niezwykłego produktu łączącego w sobie reklamę wizualną z marketingiem zapachowym.

więcej...